جنگ و صلح

اشتباه از ما بود که خواب سرچشمه را در خیال پیاله می دیدیم

جنگ و صلح

اشتباه از ما بود که خواب سرچشمه را در خیال پیاله می دیدیم

اسرائیل آماده اقدام نظامی علیه ایران

 وزیر دفاع اسرائیل هشدار داد کشورش آماده است تا در صورت احساس تهدید از سوی ایران علیه این کشور اقدام کند.اهود باراک در بیانیه ای شدید اللحن گفت اسرائیل "در گذشته نشان داده است که اگر پای منافع امنیتی این کشور در میان باشد ابایی از اقدام [علیه تهدید موجود] نخواهد داشت."

 

برخی معتقدند منظور آقای باراک یادآوری حمله سال 1981 نیروی هوایی اسرائیل علیه رآکتور هسته ای عراق است.

آقای باراک افزود واکنش دشمنان اسرائیل، از جمله حزب الله را نیز باید در نظر گرفت.

او در شرایطی سخن می گفت که انتشار خبر آزمایش موشک دوربرد ایران که می تواند اسرائیل را هدف قرار دهد، به شدت به تنش میان ایران و اسرائیل و همچنین ایران و آمریکا افزوده است.

با این حال آقای باراک که در تل آویو و در یک گردهمایی حزب کارگر اسرائیل سخن می گفت عنوان کرد پیش از بکارگرفتن گزینه های دیگر باید از گزینه های دیپلماتیک استفاده کرد.

او گفت: "در حال حاضر توجه بر روی تحریم های بین المللی و فعالیت دیپلماتیک گسترده معطوف شده و [پیش از انتخاب گزینه حمله نظامی] باید بی اثر بودن این راه ها مشخص شود."

ایران روز چهارشنبه موشکهایی را آزمایش کرد که می توانند اهدافی در اسرائیل را هدف قرار دهند و این آزمایش ها روز پنجشنبه هم ادامه یافتند.

در پی انجام این آزمایش های موشکی، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا گفت آمریکا به تدایر امنیتی خود در منطقه شدت بخشیده است و ایران نباید "تردیدی" درباره قابلیتهای آمریکا داشته باشد.

اسرائیل هم در واکنش به آزمایش موشکها، یک هواپیمای خود را به نمایش گذاشته است که ادعا می شود توانایی انجام عملیات جاسوسی برفراز خاک ایران را دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد جمعه 21 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:57 ق.ظ http://abc.blogsky.com

سلام...
اسرائیل...!! همون کشوری که حزب الله لبنان اونو نشوند سر جاش...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد