جنگ و صلح

اشتباه از ما بود که خواب سرچشمه را در خیال پیاله می دیدیم

جنگ و صلح

اشتباه از ما بود که خواب سرچشمه را در خیال پیاله می دیدیم

موفاز:‌ اسرائیل چاره ای جز حمله به ایران ندارد

شائول موفاز وزیر حمل و نقل اسرائیل روز گذشته بار دیگر ایران را تهدید به حمله کرد و گفت: در صورت عدم توقف برنامه هسته ای ایران، اسرائیل چاره ای جز حمله به این کشور ندارد.

ادامه مطلب ...

اشپیگل: برنامه حمله نظامی به ایران

نتیجه‌گیری‌ها و شواهد موجود دال برآنند که حمله نظامی اسرائیل به نیروگاه‌های اتمی ایران حتی بدون حضور آمریکائیان محتمل است .شواهدی مانند "پناه بردن سوریه به تر‌ک‌ها" و یا ضرب الاجل تعیین شده ، توسط امریکا برای امضای قرار داد امنیتی با عراق تا پایان ژوئیه و شواهد دیگری که بسیار به اوضاع قبل از جنگ عراق شباهت دارد.

 

ادامه مطلب ...

در صورت تعرض به ایران حزب الله به انگلیس حمله می کند

  روزنامه ساندی اکسپرس به نقل از تحلیل گران اطلاعاتی انگلیس نوشت: "اگر غرب به تاسیسات اتمی ایران حمله کند حزب الله آماده تلافی این اقدام از طریق حمله به مواضعی در انگلیس خواهد بود."

ادامه مطلب ...

نگرانی کویت از حمله احتمالی آمریکا به ایران

  یک روزنامه کویتی از نگرانی نمایندگان پارلمان این کشور نسبت به حمله احتمالی آمریکا علیه تهران خبر داد و نوشت: "مجلس ملی کویت در صدد برگزاری یک نشست ویژه و فوق العاده با هدف بررسی آمادگی مقابله با تبعات جنگ احتمالی بین ایران و آمریکاست."

 

ادامه مطلب ...

آیا به ایران حمله خواهد شد؟

 گفت وگوی رادیو بین المللی فرانسه با اکبر گنجی و رضا علیجانی

ماجرای تلخ و دنباله دار کشمکش میان ایران و غرب، هفتۀ گذشته، با آزمایش های نظامی سپاه پاسداران بار دیگر به جلوی صحنه آمد و پرسش کهنۀ آیا حمله خواهند کرد، دوباره در ذهن ها شکل گرفت.در میزگرد تلفنی با اکبر گنجی، نویسنده و فعال سیاسی که اکنون در آمریکا بسر می برد و رضا علیجانی، فعال مذهبی درتهران این پرسش و سؤالها مطرح شد.

ادامه مطلب ...

پایگاه آمریکا در نزدیکی مرز ایران

شایعاتی در مورد ساخت یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی مرز ایران در عراق به گوش می‌رسد. تهران هم از برگزاری رزمایشی هوایی در آینده نزدیک خبر می‌دهد.در بغداد حدس‌وگمان‌هایی در مورد برنامه سری آمریکا برای ساخت یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز ایران وجود دارد.

 

ادامه مطلب ...

درگیری احتمالی در خلیج فارس، کابوس جهانی

 پاتریک کلاسون" و "مایکل اسنستد" پژوهشگران مرکز سیاست خاور نزدیک واشنگن در گزارشی با برآورد توانمندی های تهاجمی و تدافعی ایران و امریکا این باور را تقویت کرده اند اگر جنگی در خلیج فارس در بگیرد، قدرت ایجاد هراس و ویرانگری ایران تنها یکی از ابزارهای قدرت این کشور خواهد بود مضافا اینکه قدرت سخت افزاری ایران نیز کابوسی برای حمله کننده خواهد بود و چنین نتیجه می گیرند "موفقیت آمریکا در جنگ احتمالی، بسته به فلج کردن قدرت واکنش ایران است".

ادامه مطلب ...

چراغ زرد بوش به طرح حمله اسراییل به ایران

 یک مقام عالی رتبه‌ پنتاگون گفت که جورج بوش به اسرائیل گفته است که در صورت شکست مذاکرات امکان دارد برای تصویب اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌یی ایران آماده شود.

ادامه مطلب ...

سایت جنگی فرماندهی مرکزی امریکا ویژه ایران

فرماندهی مرکزی امریکا در خاورمیانه ، با راه اندازی یک سایت فارسی زبان ، گامی در جهت برقراری ارتباط با فارسی زبانان ایران ، افغانستان برقرار کرده است.(بخوانید آمادگی برای کسب اطلاعات نظامی ) www.centcom.mil   

ادامه مطلب ...

آز‍مایش جدید موشکهای سپاه در خلیج فارس

 نیروی هوایی و نیروی دریایی سپاه پاسداران روز پنج شنبه موشک های جدیدی را در آب های خلیج فارس آزمایش کردند.به گزارش خبرگزاری های ایران، نیروی دریایی ایران در ادامه مانور «پیامبر اعظم - سه» انواع موشک های ساحل به دریا ، سطح به سطح و دریا به هوا را آزمایش کرد.

ادامه مطلب ...