جنگ و صلح

اشتباه از ما بود که خواب سرچشمه را در خیال پیاله می دیدیم

جنگ و صلح

اشتباه از ما بود که خواب سرچشمه را در خیال پیاله می دیدیم

پایگاه آمریکا در نزدیکی مرز ایران

شایعاتی در مورد ساخت یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی مرز ایران در عراق به گوش می‌رسد. تهران هم از برگزاری رزمایشی هوایی در آینده نزدیک خبر می‌دهد.در بغداد حدس‌وگمان‌هایی در مورد برنامه سری آمریکا برای ساخت یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز ایران وجود دارد.

 

 خبرگزاری "اصوات العراق" روز چهارشنبه (۱۵ ژوئیه) به نقل از یک سیاستمدار محلی در شهر حلبچه گزارش داد که در این شهر (حلبچه)، با پشتیبانی آمریکا، یک فرودگاه بین‌المللی ساخته خواهد شد. 

گرچه به‌طور مستقیم از ساخت پایگاه نظامی سخنی به میان نیامده است، اما برخی ناظران کُرد، برنامه ساختن فرودگاه بین‌المللی را با تهدیدهای آمریکا، علیه برنامه‌ی هسته‌ای ایران بی‌ارتباط نمی‌دانند. در منطقه شمالی عراق دو فرودگاه در شهرهای اربیل و سلیمانیه وجود دارد. این نکته‌ای است که بر تردید ناظران افزوده است.

خبرگزاری رویترز هم از ایران گزارش می‌دهد که جمهوری اسلامی قصد برگزاری یک رزمایش هوایی دارد. پایگاه اینترنتی پرس‌تیوی به نقل از احمد میقانی، فرمانده نیروی هوایی ارتش، می‌نویسد که این رزمایش در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

گمان‌ها بر این است که ایران دارای ۲۸۰ فروند هواپیمای جنگی از جمله جنگنده‌های روسی "میگ ۲۹" باشد. البته گفته می‌شود که از این تعداد تنها ۸۰ درصد یا کمتر قابل استفاده هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد