جنگ و صلح

اشتباه از ما بود که خواب سرچشمه را در خیال پیاله می دیدیم

جنگ و صلح

اشتباه از ما بود که خواب سرچشمه را در خیال پیاله می دیدیم

آز‍مایش جدید موشکهای سپاه در خلیج فارس

 نیروی هوایی و نیروی دریایی سپاه پاسداران روز پنج شنبه موشک های جدیدی را در آب های خلیج فارس آزمایش کردند.به گزارش خبرگزاری های ایران، نیروی دریایی ایران در ادامه مانور «پیامبر اعظم - سه» انواع موشک های ساحل به دریا ، سطح به سطح و دریا به هوا را آزمایش کرد.

 

موشک «حوت» از جمله موشک های پرتاب شده بود که به گزارش تلویزیون جمهوری اسلامی «ایران و فقط یک کشور دیگر به فناوری ساخت آن دست یافته اند».

در این مرحله از مانور نظامی سپاه پاسداران، غواصان و تفنگداران دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انواع قایق های تندرو که مجهز به «تجهیزات نوین سبک و نیمه سنگین رزمی» است اهداف از پیش تعیین شده را مورد حمله قرار دادند.

یگان های موشکی نیروی هوایی سپاه تعداد دیگری از موشک های دوربرد و میان برد خود را به اهداف تعیین شده شلیک کردند.

بر اساس گفته های قرماندهان سپاه، «یکی از ویژگی های موشک های سپاه پاسداران امکان شلیک آنها در هر وضعیت جوی و هر ساعت از شبانه روز است.»

این موشک ها شب هنگام شلیک شده اند.

صبح چهارشنبه نیز ۹ موشک دوربرد و میان برد سپاه که در میان آنها موشک ارتقاء یافته شهاب ۳ نیز وجود داشت شلیک شد.

سید محمد حجازی جانشین فرماندهی کل سپاه با حضور در محل عملیات، گفت : «آنچه در این رزمایش مورد تمرین و آزمایش قرار گرفته است بخشی اندک از توان و قدرت متنوع و خلل ناپذیر است.»

فرمانده توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه نیز با اعلام دست یافتن ایران به گلوله های خوشه ای گفته است: «امروز توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه این توانایی را دارند که در اولین پرتاب با حداقل تسلیحات ۱۰۰ متری موضع را هدف قرار داده و در دومین شلیک هدف را به طور کامل مورد اثابت قرار دهد.»

چهارباغی اعلام کرده است هم اکنون ۵۰ توپخانه لشگر عملیاتی در تیپ های فعلی سراسر کشور فعالند.

محمود چهارباغی با اشاره به ابزار و مهمات هوشمند سپاه  که توانایی هدف قرار دادن هدف های کوچک و متحرک را دارد، به توپ های خوشه ای ۱۳۰ و ۱۵۵ اشاره کرده است.

این نخستین بار است که یک فرمانده عالیرتبه نظامی جمهوری اسلامی به طور رسمی از تجهیز شدن ایران به بمب های خوشه ای خبر می دهد و کشورهای مقابل خود را به استفاده از آن تهدید می کند.

بمب های خوشه ای پس از انفجار، تعداد بیشماری از گلوله های انفجاری کوچکتر را تا شعاع زیادی در منطقه انفجار پخش می کنند تا با فاصله زمانی پس از انفجار اصلی منفجر شوند.

اکنون بیش از ۲۸ کشور دنیا دارای جنگ افزارهای خوشه ای هستند که هر سه کشور در حال مجادله یعنی ایران، آمریکا و اسرائیل از این دست کشورها به شمار میروند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد