جنگ و صلح

اشتباه از ما بود که خواب سرچشمه را در خیال پیاله می دیدیم

جنگ و صلح

اشتباه از ما بود که خواب سرچشمه را در خیال پیاله می دیدیم

نووستی: غرب برنامه محاصره دریایی ایران را دارد

روز 21 جولای ناوگان های دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه مانوری را آغاز کردند که هدف آن تمرین محاصره دریایی ایران می باشد و تا پایان تابستان سال جاری دولت احمدی نژاد ممکن است در وضعیتی بسیار دشوار قرار بگیرد. این مطلب را پایگاه خبری mignews اطلاع داد.

این پایگاه خبری اطلاع می دهد که اگر ایران بار دیگر مطالبه توقف غنی سازی اورانیوم که روز 19 جولای نیز مجدداً مطرح شده بود را رد کند، محاصره می تواند تحریمی دیگر و شدیدترین نوع آن برای ایران باشد.

روز 31 جولای که مدت اعطا شده به ایران پایان می یابد، جمهوری اسلامی مجبور به انتخاب خواهد شد: همکاری و یا رویارویی. در صورتی که این کشور رویارویی را انتخاب کند، پیامدهای آن سنگین خواهد بود، از جمله مذاکرات با گروه 1+5 میانجیگران بین المللی در ژنو متوقف می شوند. محاصره دریایی ایران اعلام می شود. از آنجایی که ایران خود توان پالایش نفت ندارد، نیازمند واردسازی 40% از بنزین مصرفی خود و 100% سوخت هواپیمایی است. دقیقاً همین کالاها نیز می توانند مشمول محاصره قرار گیرند.

از آغاز محاصره نیروهای ویژه آمریکا، فرانسه و انگلیس چند جزیره را در تنگه هرمز اشغال خواهند کرد که اکنون تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارند و ناو هواپیمابر "تئودور روزولت" با  جنگنده های آمریکایی و فرانسوی روی عرشه خود وارد خلیج فارس خواهد شد.

در مرحله اول محاصره، تنها از راهیافتن سوخت به ایران جلوگیری می کنند، اما سایر کالاها، از جمله مواد غذایی و پزشکی آزادانه به کشور راه خواهند یافت. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد