جنگ و صلح

اشتباه از ما بود که خواب سرچشمه را در خیال پیاله می دیدیم

جنگ و صلح

اشتباه از ما بود که خواب سرچشمه را در خیال پیاله می دیدیم

شش دلیل سایت آمریکایی برای حمله به ایران

ناو جنگی یو.اس.اس کول که مدتها برای کنترل اوضاع در لبنان و سوریه مستقر بود، حالا از منطقه دور شده و ناو یو.اس.اس راس در شرق دریای مدیترانه حضور یافته و بدین طریق قصد حمله از راه دور به ایران را دارد.

 

 یک سایت خبری آمریکا شش دلیل حمله نظامی این کشور به ایران را منتشر کرد.سایت خبری "یو.اس.نیوز" در توجیه اولین دلیل احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران نوشت: زمانی که ویلیام فالون از سمت فرماندهی نیروی دریایی آمریکا استعفا داد، همه علت این حرکت را ناکارآمدی او در جنگ با عراق توصیف کردند، حال آنکه او مخالف آغاز درگیری با ایران بود و عملا با کاخ سفید مخالفت کرده بود و در نتیجه باید کنار گذاشته می شد.

این سایت بدون اشاره به اینکه ویلیام فالون در زمان استعفا 64 ساله بوده و می بایست بازنشسته می شد، اولین دلیل حمله آمریکا به ایران را کناره گیری او توصیف کرد.

دومین استدلال سایت مذکور برای حمله آمریکا به ایران، سفر دیک چنی به عمان و عربستان سعودی بود.

نویسنده ، حضور چنی در عمان را سنجیدن توانایی این کشور در صورت بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران و مقابله با کشورمان اعلام کرد و علت اصلی دیدار این مقام آمریکایی با سران عربستان را نیز سنجش توان افزایش تولید نفت در زمان قطع صدور نفت ایران خواند.

در سومین بند از این مقاله آمده است: حمله هوایی مهرماه سال گذشته اسراییل به سوریه از این ماجرا حکایت دارد که دولت اولمرت قصد داشت تاسیسات الکترونیکی ضد موشکی روسها مستقر در سوریه را ویران کند که شباهت زیادی به نوع موجود در ایران دارد.

در ادامه بند سوم آمده است: تخریب چنین سیستم های الکترونیکی مخصوصا در ایران پیش از حمله ضروری به نظر می رسید که روند عملیاتی آن به خوبی انجام شد.

در چهارمین بخش این مقاله آمده است: ناو جنگی یو.اس.اس کول که مدتها برای کنترل اوضاع در لبنان و سوریه مستقر بود، حالا از منطقه دور شده و ناو یو.اس.اس راس در شرق دریای مدیترانه حضور یافته و بدین طریق قصد حمله از راه دور به ایران را دارد.

پنجمین مدرک استنادی نویسنده مقاله "شش احتمال برای حمله آمریکا به ایران"، ادعای شیمون پرز، رییس جمهور اسراییل برای حمله یک جانبه و بدون متحد به تاسیسات اتمی ایران است.

نکته آخر اینکه ، رویارویی اسراییل با حزب الله لبنان را دلیل خوبی برای سنجش توانایی مقابله حمله یک تنه اسراییل به ایران توصیف کرد و نوشت: هدف اسراییل از آغاز جنگ با حزب الله لبنان سنجش توان نظامی و اسلحه هایی بود که ایران در اختیار این گروه شیعه قرار می داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد